آیا جویدن آدامس مضر است؟

بدون نظر
امتیاز: 0

از کودکی زیاد شنیدیم که جویدن آدامس برای دندان ها مضر است یا اینکه اگر آدامس را قورت بدهیم باعث چسبندگی روده ها می شود. اما واقعا چقدر این مطالب صحیح هستند؟ تا حدی!

افرادی هستند که متاسفانه به بهداشت دهان و دندان هایشان رسیدگی نمی کنند و از آدامس برای رفع بوی بد دهان استفاده می کنند. اما آدامس نه تنها جایگزین مسواک و نخ دندان نیست بلکه استفاده مدام از آدامس های حاوی شکر خود باعث پوسیدگی دندان می شود. آدامس تریدنت این مشکل را تا حدودی با استفاده از شیرین کننده های مصنوعی به جای شکر حل کرده است اما باز هم به تنهایی برای بهداشت دندان ها کافی نیست.

جویدن آدامس هم باعث افزایش تمرکز شده و هم با ایجاد احساس سیری به کاهش وزن کمک می کند. اما در اینجا هم باید به میزان شکر به کار رفته در آدامس توجه داشته باشید. شما اگر هر روز و به میزان زیاد شکر مصرف کنید هم تاثیر معکوس روی روند لاغری شما دارد و هم ایجاد نوعی اعتیاد می کند. جویدن روزانه آدامس تریدنت هم به تمرکز و لاغری کمک می کند و هم مشکلی برای دندان ها ایجاد نمی کند. چون همانطور که در بالا گفتیم آدامس تریدنت حاوی زایلیتول است که ph دهان را تنظیم و از پوسیدگی دندان ها تا حدی جلوگیری می کند.

جویدن آدامس برای رفع سوزش معده

جویدن آدامس تریدنت باعث ایجاد بزاق بیشتر و در نتیجه عبور راحت تر مواد غذایی و مایعات از مری می شود. در نتیجه معده نیازی به تولید اسید بیشتر ندارد و سوزش معده برطرف می شود. آدامس نعنایی تریدنت برای افراد مبتلا به سوهاضمه عالی است. با اینکه این موضوع ممکن است باعث تعجب شود که آدامس نعنایی با مزه تند و تیزش به معده کمک می کند اما واقعیت دارد.

نوشتن نظر*