نمک صورتی کیپ تاون

"DC7615"

با خرید حداقل 1 عدد از این محصول، مقدار 1,750 تومان پاداش باشگاه مشتریان دریافت خواهید کرد.
خروج

قیمـت:240,000 تومان

تخفیف:65,000 تومان


پرداخت شما:175,000 تومان

گیزیا gizzia


مشخصات
عنوان محصولنمک صورتی
برندکیپ تاون
اصالت کالااصل
کشور مبدا برندترکیه
کشور سازندهترکیه
بسته بندی شده درایران
وزن350 گرم
قابل استفاده درانواع غذاهای ایرانی و فرنگی
تاریخ مصرف1سال
صادر کننده مجوزسازمان غذا و دارو
شماره مجوز56/22403
نوع تصویر محصولعکاسی شده در آتلیه دایاسنتر
ملاحظاتبسته بندی دارای آسیاب مخصوص
ترکیباتنمک صورتی
اطلاعات بیشتر

نمک صورتی کیپ تاون محصولی عالی برای خوشمزه کردن غذا و مناسب برای تقویت سلامت بدن است. نمک صورتی گیزیا محصولی است طبیعی که از کوه های هیمالیا به دست می آید و ظاهری جذاب و شگفت انگیز دارد. این نمک هم سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن است و هم بر خلاف نمک معمولی نه تنها سبب فشار خون نمی شود که تا حد زیادی نیاز بدن به انواع مواد معدنی را تامین می کند. نمک صورتی از خالص ترین و مفیدترین نمک هاست. نمک صورتی به دلیل خاستگاهش که کوه های هیمالیا در پاکستان است، به نمک هیمالیا نیز معروف است. از آنجاییکه این نمک به صورت دستی جمع آوری می شود و حداقل فرآوری روی آن صورت می گیرد، اکثر خواص خود را حفظ می کند. این نمک، تصفیه نشده و حاوی مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم و کلسیم می باشد. کمک به رفع میگرن و بالا بردن ترشح سروتونین و بهبود خلق و خو از دیگر خواص این ماده معدنی جذاب است.رنگ صورتی و گلبهی این نمک کاملا طبیعی و مربوط به بلورهای آن است و هیچ گونه دخالتی در آن صورت نگرفته است. توجه داشته باشید که این محصول حاوی سدیم می باشد و نباید به دلیل خواص آن، در مصرفش زیاده روی کنید.

از نمک هیمالیا برای غذا می توانیم استفاده کنیم؟

نمک صورتی، ادویه ای خوشمزه و پر خاصیت است که در انواع غذا قابل استفاده می باشد. این محصول به صورت دان می باشد و می توانید برای هر بار استفاده به اندازه مورد نیازتان از آن آسیاب کنید. یا در غذاهایی مانند سوپ یا خورش می توانید به صورت آسیاب نشده نیز آن را مصرف کنید. این محصول تغییری در رنگ غذای شما به وجود نمی آورد و تنها آن را خوشمزه تر می کند و ارزش غذایی را بالا می برد.

نمک صورتی هیمالیا نوعی نمک خوراکی ست که از معادن نمک خورا در نزدیکی کوه های هیمالیا در پاکستان استخراج می شود. این نمک تفاوت هایی با نمک معمولی دارد. از جمله:

  • مواد معدنی؛ نمک صورتی حاوی هشتاد و چهار ماده معدنی کمیاب از جمله کلسیم، پتاسیم، و منیزیم است در حالیکه نمک معمولی تنها حاوی سدیم کلرید و ید می باشد.
  • طعم؛ برخی افراد معتقدند که نمک صورتی طعم ملایم تر و شیرین تری نسبت به نمک معمولی دارد.
  • فرآیند تصفیه؛ نمک صورتی به طور طبیعی تصفیه می شود در حالیکه نمک معمولی اغلب فرآیندهای تصفیه بیشتری را طی می کند.

مزایای ادعایی نمک صورتی هیمالیا:

  • بهبود سلامت گوارش؛ برخی معتقدند که نمک صورتی می تواند به هضم غذا کمک کند و نفخ را کاهش بدهد.
  • تقویت سیستم ایمنی؛ به دلیل وجود مواد معدنی، برخی اعتقاد دارند که این نمک می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.
  • کاهش فشار خون؛ برخی پژوهش ها نشان داده اند که این نمک می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند.
  • بهبود سلامت پوست؛ برخی معتقدند که حمام با این نمک می تواند به سم زدایی پوست و بهبود سلامت آن کمک کند.

توجه داشته باشید که شواهد علمی کافی برای تائید بسیاری از ادعاهای مربوط به فواید سلامتی نمک صورتی وجود ندارد. این نمک نیز مانند نمک معمولی حاوی مقدار زیادی سدیم است و مصرف بیش از اندازه آن می تواند مضر باشد. و قیمت نمک صورتی معمولا از نمک معمولی گران تر است.

این نمک تفاوت هایی با نمک معمولی دارد. از جمله:

  • مواد معدنی؛ نمک صورتی حاوی هشتاد و چهار ماده معدنی کمیاب از جمله کلسیم، پتاسیم، و منیزیم است در حالیکه نمک معمولی تنها حاوی سدیم کلرید و ید می باشد.
  • طعم؛ برخی افراد معتقدند که نمک صورتی طعم ملایم تر و شیرین تری نسبت به نمک معمولی دارد.
  • فرآیند تصفیه؛ نمک صورتی به طور طبیعی تصفیه می شود در حالیکه نمک معمولی اغلب فرآیندهای تصفیه بیشتری را طی می کند.

نمک صورتی هیمالیا به غیر از آشپزی، کاربردهای متنوعی در زمینه زیبایی و سلامت پوست و مو دارد. برخی از این کاربردها عبارتند از:

لایه برداری پوست؛ نمک صوتی به دلیل دانه های ریز و کریستالی، لایه برداری سلول های مرده پوست را به طور ملایم انجام می دهد و به روشن شدن و شادابی پوست کمک می کند. می توانید از اسکراب های نمکی که به صورت آماده در بازار موجود هستند استفاده کنید یا در خانه با مخلوط کردن نمک صورتی با روغن زیتون یا عسل، اسکراب مخصوص خود را تهیه نمایید.

پاکسازی پوست؛ این نمک به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی، به پاکسازی پوست از آلودگی ها، چربی ها و سموم کمک می کند. می توانید از حمام نمک یا کمپرس آب نمک برای پاکسازی پوست صورت و بدن خود استفاده کنید.

درمان آکنه؛ نمک صورتی به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی، می تواند به درمان آکنه و جوش های پوستی کمک کند. می توانید از محلول آب نمک برای شستشوی صورت یا کمپرس آب نمک برای نواحی جوش دار استفاده کنید.

کاهش التهاب پوست؛ این نوع نمک می تواند به تسکین التهاب و قرمزی پوست ناشی از اگزما، پسوریازیس، و سایر بیماری های التهابی پوست کمک کند. می توانید از حمام نمک یا کمپرس نمک برای نواحی ملتهب پوست استفاده کنید.

 خرید نمک صورتی

برای خرید این محصول باید به نکات خاصی توجه داشته باشید. تشخیص نمک صورتی اصل از تقلبی می تواند یک چالش باشد. زیرا برخی از نمک های تقلبی خیلی ماهرانه تقلبی سازی شده اند. با این حال چند روش وجود دارد که با کمک آنها می توانید نمک اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص بدهید.

  • رنگ؛ نمک صورتی اصل رنگ ملایم و طبیعی دارد در حالیکه نمک تقلبی ممکن است صورتی خیلی پر رنگ، نارنجی یا حتی قرمز رنگ باشد.
  • شکل ظاهری؛ نوع اصل این نمک، ظاهری بلوری و نامنظم دارد اما نوع تقلبی آن به شکل پودر یا کریستال های منظم و یکدست هستند.
  • رطوبت؛ نمک اصل، رطوبت را به خودش جذب می کند. اگر یک قطعه نمک اصل را در محیط مرطوب قرار بدهید سطح آن مرطوب می شود اما نمک صورتی تقلبی رطوبت سنج نیست یعنی رطوبت را جذب نمی کند و اگر در محیط مرطوب قرار بگیرد سطح آن خشک باقی خواهد ماند.
  • بو؛ رایحه ملایم نمک هیمالیا اصل یادآور دریا و معدن نمک است اما نمک هیمالیا تقلبی ممکن است بوی شیمیایی یا تند داشته باشد.
  • طعم؛ طعم نمک اصل، شور و ملایم است اما نوع تقلبی طعمی شور و تلخ دارد.
  • قیمت؛ نمک هیمالیا صورتی اصل قیمت بالاتری نسبت به نوع تقلبی و نیز نمک طعام معمولی دارد.

اما راه دیگری نیز برای اینکه خیال تان راحت باشد وجود دارد و آن خرید از جاهای معتبر است. این طوری مطمئن هستید که جنس نامرغوب و تقلبی تهیه نمی کنید. زیرا در جاهای نا معتبر افراد سودجویی وجود دارند که جنس تقلبی را با قیمت جنس اصل عرضه می کنند که هم از نظر مالی و هم از نظر سلامتی مضر است. به همین خاطر سعی کنید همیشه از فروشگاه های معتبر محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید. می توانید این محصول را از فروشگاه های اینترنتی نیز خریداری نمایید. اما مطمئن شوید که فروشگاه اینترنتی معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نظرات

محصولات بازدید شده