پول بیبر پیزارلا پا

"DC7480"

خوشمزه و خوش رنگ

جزییات بیشتر

با خرید حداقل 1 عدد از این محصول، مقدار 1,390 تومان پاداش باشگاه مشتریان دریافت خواهید کرد.
خروج

پرداخت شما:139,000 تومان

پیزارلا پا pizzarella paa


مشخصات
عنوان محصولپول بیبر
برندپیزارلا پا pizzarella paa
اصالت کالااصل
رایحهدارد
طبعگرم
حاوی ویتامینبله
کشور مبدا برندایتالیا
بسته بندی شده درایران
وزن400 گرم
قابل استفاده درانواع غذا
تاریخ مصرف1سال
صادر کننده مجوزسازمان غذا و دارو
شماره مجوز2671/ظ/34
نوع تصویر محصولعکاسی شده در آتلیه دایاسنتر
اطلاعات بیشتر

پول بیبر پیزارلا پا ادویه ای خوشمزه، پر کاربرد و خوش رنگ است. پول بیبر پیزارلا پا به دلیل خاستگاهش که کشورهای ترکیه و سوریه است، به نام ادویه حلبی نیز شناخته می شود. پول بیبر شباهت زیادی به پاپریکا دارد، با این تفاوت که به جای پودر به شکل ساطوری خرد شده است و نیمه خشک می باشد. از آنجاییکه این ادویه، سومین ادویه پر طرفدار و پر کاربرد در کشور ترکیه محسوب می شود، به آن ادویه ترکی نیز گفته می شود. اما در کل این چاشنی در آشپزی مدیترانه ای و خاورمیانه، شناخته شده و پر مصرف است.

طرز تهیه ادویه پول بیبر

فلفلی که برای تهیه این ادویه به کار می رود، ظاهری شبیه به فلفل دلمه ای دارد. این فلفل را ساطوری کرده و پس از نیمه خشک کردن، با روغن و نمک مخلوط می کنند. مزه آن کمی به فلفل چیلی شباهت دارد اما تندی ملایم تری دارد و کمی شور و چرب نیز هست.

موارد استفاده پولبیبر پیزارلا پا

پول بیبر را می توانید جایگزین پاپریکا و فلفل قرمز کنید. یعنی از این دو چاشنی در هر غذایی که استفاده می کنید می توانید برای ایجاد تنوع از پول بیبر استفاده کنید. البته مزه غذا امری ذائقه ایست، اما ته مزه چرب و شور این ادویه می تواند مزه جدیدی به غذاهای همیشگی شما بدهد. ترکیب این ادویه با آبلیمو و روغن زیتون برای طعم دهی به انواع گوشت و مرغ پیش از گریل کردن نیز بسیار متداول است. و همانطور که قبلا گفتیم این ادویه به ویژه در کشورهای عربی و ترکیه مصرف می شود. بنابراین اگر از طرفداران غذاهای این کشورها هستید حتما از این چاشنی در خوراک هایتان استقبال خواهید کرد. توجه داشته باشید که این ادویه را حتما در بسته بندی پلاستیکی یا شیشه ای نگهداری کنید تا کیفیت خود را حفظ کند.

طرز تهیه تاراتور بورانی ترکیه

از آنجاییکه این پول بیبر به ادویه ترکیه ای نیز معروف است، یک دستور غذای ساده اما خوشمزه ترکیه ای را در اینجا می آوریم که در آن از این ادویه استفاده شده است.

مواد لازم برای تاراتور بورانی

2 عدد کدو رنده شده

2 عدد هویج رنده شده

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

3 عدد گردو خرد شده

1 پیمانه ماست خامه ای

2 حبه سیر رنده شده

2 ق. غ ذرت (دلخواه)

نمک، فلفل، پاپریکا، پول بیبر

طرز تهیه:

کدو و هویج رنده شده را با روغن زیتون تفت می دهیم تا نرم و سبک شود. زمانی که خنک شد آن را با ماست، نمک، فلفل، ذرت و سیر مخلوط می کنیم. گردو را با روغن زیتون تفت می دهیم و سپس با پول بیبر و پاپریکا مخلوط می کنیم و روی ماست می ریزیم. نوش جان!

فلفل پول بیبر که به آلپو نیز معروف است، نوعی فلفل قرمز، شیرین و با تندی ملایم است. ممکن است به دلیل شباهت ظاهری، برخی افراد نتوانند تمایزی میان این فلفل با پاپریکا و فلفل دلمه ای قائل شوند. اما فلفل پول بیبر با اینکه در نگاه اول شبیه به پاپریکاست، اما رنگی تیره تر، و طعمی دودی دارد. همچنین این فلفل از فلفل دلمه ای تند تر است اما به اندازه فلفل چیلی تند نیست.

ادویه پول بیبر که از این فلفل به دست می آید، یک چاشنی پر طرفدار و پر کاربرد است. زیرا آن را تقریبا به هر نوع خوراکی می توانید اضافه کنید. کباب، خورش، سوپ، ماست، انواع سس ها، و حتی تنقلاتی مانند پاپ کورن و آجیل، خوراکی هایی هستند که با این ادویه، خوشمزه تر خواهند شد.

به جز مصرف خوراکی، پول بیبر دارای خواص سلامتی نیز می باشد. از جمله فواید آن می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • این فلفل، منبع خوبی از ویتامین های آ، ث، و ای است.
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و می تواند از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد حفاظت کند
  • به هضم غذا کمک می کند.
  • می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

این ادویه را هم می توانید به صورت آماده خریداری نمایید و هم خودتان در منزل درست کنید. برای تهیه این ادویه در منزل، به مقدار دلخواه فلفل قرمز نیاز داریم. ابتدا فلفل ها را بشویید و به صورت ورقه شده در یک سینی بچینید و در آفتاب یا در فر قرار دهید تا کاملا خشک شود.پس از خشک شدن کامل، فلفل ها را آسیاب کنید تا پودری نرم و یکدست به دست بیاید. در آخر نیز مقداری نمک و روغن به آن اضافه نمایید. بر حسب ذائقه و سلیقه شخصی تان می توانید به آن، زیره، فلفل سیاه یا پودر سیر نیز اضافه کنید. اگر نمی خواهید پول بیبرتان خیلی تند بشد، قبل از خشک کردن، دانه ها و رگ های سفید فلفل را جدا کنید.

 

همانطور که میدانید برای تهیه ادویه ای بسیار با کیفیت با عطر و بوی اصلی و رنگ فوق العاده نکات بسیار زیادی وجود دارد که اگر تمامی این نکات رعایت شوند میتوانید ادویه هایی بسیار عالی داشته باشید. اولین نکته این است که مواد اولیه خام باید از بهترین و مرغوبترین نوع باشند. مثلا اگر برای تهیه پودر فلفل از فلفل هایی که خرابی داشته باشند یا گندیدگی و لکه داشته باشند استفاده کنید طعم فلفل به تلخی میزند و نمیتوانید محصول خوبی داشته باشید. نکته دوم این است که باید بخش های اضافی ماده اولیه کاملا با دقت جدا شوند و بعد کاملا شسته و تمیز باشد. نکته بعدی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است نوع خشک شدن محصول است. برای داشتن ادویه ای مرغوب، مراحل تهیه نیز باید با فناوری روز دنیا صورت بگیرد.

پول بیبر تا حدودی جزو ادویه های گران قیمت قرار می گیرد. این امر به خاطر این است که با وجودی که فلفل پول بیبر در اقصی نقاط جهان رشد می کند، باز هم ادویه ای با ریشه ترکی و عربی ست و یک چاشنی وارداتی محسوب می شود. البته ارزشش را دارد. چون یک چاشنی را در اینجا داریم که هم خوشمزه ست، هم رنگ زیبایی به غذا می دهد، هم دارای خواص سلامتی برای بدن است. در ضمن اگر حوصله داشته باشید به راحتی می توانید این چاشنی خوشمزه را خودتان در منزل تهیه کنید تا هم از مراحل کار خیال تان راحت باشد و هم ارزان تر دربیاید. البته اگر با مشاغلی سر و کار دارید که مصرف ادویه جات در آنها زیاد است، مانند رستوران یا فروشگاه مواد غذایی، بهترین کار این است که کالای مورد نظرتان را به صورت عمده و از برندی معتبر تهیه نمایید. زیرا خرید عمده خود سبب می شود پول کمتری را به ازای مقدار بیشتری بپردازید.

پول بیبر در کنار چیلی و پاپریکا، سه گانه چاشنی های تند و خوشمزه شما را کامل خواهد کرد. رنگ تیره تر از پاپریکا و تندی کمتر چیلی، باعث شده تا پول بیبر انتخاب اول خیلی از افرادی باشد که به غذاهای تند علاقه دارند. بافت اندکی روغنی و نمک افزده به آن نیز باعث می شود که در واقع نیازی به افزودن روغن و نمک نیز به غذایتان نداشته باشید.

ممکن است از خودتان بپرسید که آیا پول بیبر ضرر دارد یا خیر. افرادی که با مصرف این ادویه مخالفند، معتقدند که میزان نمک و روغن آن بالاست و به همین خاطر برای سلامتی مضر است. یا بگویند که پول بیبر به اندازه پاپریکا و فلفل دلمه ای، ارزش غذایی ندارد. طعم آن نیز ممکن است برای همه جذاب نباشد. اما اگر ادویه پول بیبر در حل اعتدال مصرف شود، بعید است که ضرری برای سلامتی داشته باشد. در واقع این ادویه نیز از خانواده فلفل هاست و همان خواص را به میزان کمتر یا بیشتر دارد. مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها. همچنین هم کالری کمی دارد و هم به احساس سیری و کاهش وزن کمک می کند. خاصیت ضد التهابی و بهبود خلق و خوی این ماده غذایی را نیز نباید دست کم بگیریم. از طرف دیگر ادویه پول بیبر، یک طعم دهنده عالی برای انواع خوراکی ست که علاوه بر مزه، رنگ زیبا و اشتها آوری نیز به غذاها می دهد. همچنین با افزودن آن، یک تنوع مزه ای ایجاد می شود. قابل افزودن به انوع غذاست و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. توجه داشته باشید که دست آغشته به فلفل تان را به چشم ها نمالید. همینطور اگر هر نوع حساسیت پوستی دارید، ممکن است با این ماده تحریک شود. اگر احساس هر گونه ناراحتی مانند سوزش یا خارش پوست کردید، سریع موضع را با آب سرد شستشو دهید. در صورت بارداری و شیردهی نیز بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

این ادویه در دو نوع تند و معمولی تولید می شود. تفاوت آنها در نوع فلفل هایی ست که برای تهیه آنها مورد استفاده قرار می گیرند. در تهیه نوع معمولی، بخش های تند فلفل را پیش از خشک کردن، جدا می کنند اما در نوع تند آن، تمام اجزا را خشک و پودر می کنند. اینکه کدام نوع را انتخاب کنید موضوعی کاملا سلیقه ایست اما اگر برای تعداد زیادی قصد آشپزی دارید بهتر است از نوع کمتر تند آن استفاده کنید و نوع تند آن را در کنار نمک، سر میز قرار دهید تا هر کسی بسته به میل خود بتواند آن را به غذایش اضافه کند. و از همه مهمتر اینکه حتما ادویه را از جاهای معتبر تهیه کنید. فرقی نمی کند از فروشگاه های سطح شهر خرید کنید یا فروشگاه های معتبر اینترنتی، تنها مطمئن شوید که کالایی که خریداری می نمایید، تازه، خالص، و اصل باشد از مصرف ادویه های کهنه و مانده و تقلبی خودداری کنید. نوع اصل ادویه پول بیبر، رنگ طبیعی خود فلفل را دارد اما نوع تقلبی آن با استفاده از رنگ خوراکی، به رنگ قرمز درآمده است. رایحه نوع اصل و مرغوب نیز همان رایحه طبیعی فلفل باید باشد در حالیکه در نوع تقلبی آن، برای رفع بوی ماندگی و بوی کم، به آن اسانس اضافه می شود.

 

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نظرات

محصولات بازدید شده