پودر آویشن پیزارلا پا 300 گرمی

"DC7477"

خوشمزه و مغذی

جزییات بیشتر

با خرید حداقل 1 عدد از این محصول، مقدار 1,390 تومان پاداش باشگاه مشتریان دریافت خواهید کرد.
خروج

پرداخت شما:139,000 تومان

پیزارلا پا pizzarella paa


مشخصات
عنوان محصولپودر آویشن
برندپیزارلا پا
اصالت کالااصل
رایحهدارد
حاوی ویتامینبله
کشور مبدا برندایتالیا
بسته بندی شده درایران
حجم300 گرم
قابل استفاده درانواع غذا
تاریخ مصرفحداقل یک سال
صادر کننده مجوزسازمان غذا و دارو
شماره مجوز2671/ظ/34
نوع تصویر محصولعکاسی شده در آتلیه دایاسنتر
اطلاعات بیشتر

پودر آویشن پیزارلا پا 300 گرمی ادویه ای گیاهی با خواص خوراکی و درمانی است. پودر آویشن پیزارلا پا 300 گرمی در انواع غذاها به کار می رود و علاوه بر بوی دلنشین و مزه عالی که دارد، به دلیل داشتن مواد مغذی مانند املاح معدنی و برخی از ویتامین ها، به ارزش غذایی خوراک نیز می افزاید. همچنین از آویشن به صورت دمنوش نیز استفاده می شود.

استفاده از آویشن پیزالا پا در آشپزی

این ادویه در غذاهای مختلفی از گوشت و مرغ گرفته تا برخی خورشت ها و سوپ کاربرد دارد. به ویژه در آشپزی ایتالیایی و در غذاهایی مانند پیتزا و پاستا از آویشن استفاده می شود. آویشن هم به صورت تازه و هم به صورت پودر مصرف می شود. توجه داشته باشید که اگر می خواهید از برگ آویشن استفاده کنید، به دلیل دیر پز بودن آن، باید از ابتدا آن را به قابله اضافه کنید تا به مرور بپزد اما اگر قصد استفاده از پودر آن را دارید، کافیست در بیست دقیقه پایانی پخت غذا این ادویه را اضافه کنید. از این ادویه خوشمزه در غذاهای ایرانی نیز می توانید استفاده کنید. می توانید پودر آویشن را به مایه لوبیا پلو، ماکارونی، و... اضافه کنید.

خواص آویشن

این ادویه گیاهی، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونت است و می تواند از التهاب و بیماری های مزمن جلوگیری کند. این گیاه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. از آویشن برای کاهش حساسیت پوستی، خارش، و آسیب های ناشی از اشعه خورشید استفاده می شود. همچنین این ادویه به دلیل داشتن مواد معدنی، املاح، ویتامین، فیبر، پروتئین، و کربوهیدرات، منبعی عالی جهت تامین مواد مورد نیاز بدن است. البته برخی افراد ممکن است به این ادویه حساسیت داشته باشند که این حساسیت خود را به صورت تنگی نفس نشان می دهند. این افراد باید از مصرف آویشن خودداری کنند.

پودر آویشن به دلیل داشتن خواص ضد سرفه و ضد احتقان، به صورت بخور و دمنوش زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. دمنوش آویشن به ویژه برای پاییز و زمستان مناسب است. زیرا در این فصل ها زکام و سرماخوردگی زیاد می شود و استفاده از این دمنوش، روشی ساده برای رفع سرفه، گلو درد، گرفتگی صدا و آبریزش بینی است. پودر آویشن دارای خاصیت پاک کنندگی ست. یعنی رطوبت دستگاه گوارش را گرفته و هر گونه کرم، انگل، قارچ و باکتری را از بین می برد. این خواص به ویژه برای افرادی مناسب است که به هر دلیلی دل خوشی از داروهای شیمیایی ندارند و ترجیح می دهند بیماری شان را با کمک طب سنتی درمان کنند. البته جالب است بدانید که این گیاه، حاوی ترکیبات شیمیایی ست و آن چیزی که در واقع سبب درمان قارچ و عفونت می شود، همین ترکیبات هستند. البته کسانی که به استفاده از طب سنتی علاقه دارند باید بدانند که طبع این گیاه، گرم و خشک است و مصرف زیاد آن برای افراد با طبع گرم و صفراوی زیان آور است.

آویشن را می توانیم نوعی گیاه زنانه بدانیم. زیرا به رفع عفونت واژن، باز شدن دهانه رحم هنگام زایمان و درمان افتادگی رحم کمک می کند. مصرف مکمل آویشن به صورت دمنوش می تواند دردهای قاعدگی را تسکین دهد و جایگزین مناسبی برای قرص ایبوپروفن باشد.

مصرف این گیاه به صورت خوراکی یا موضعی باعث افزایش ویتامین ها و مواد معدنی می شود. از جمله ویتامین آ، ویتامین سی، مس، فیبر، آهن، و منگنز.

به خاطر تمام این خواص پیشنهاد می کنیم که ادویه آویشن را حتما در رژیم غذایی تان بگنجانید. این ادویه خوشبو را به راحتی می توانید به انواع غذا اضافه کنید و هم از مزه و رایحه آن لذت ببرید و هم از خواص آن برای سلامتی بهره مند شوید. آویشن به ویژه در آشپزی ایتالیایی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا رایحه ای بی نظیر به غذاهای ایتالیایی مانند پیتزا و پاستا می دهد. همچنین به دلیل طعم عالی ادویه آویشن می توانید آن را جایگزین نمک در غذا کنید. که این امر به ویژه برای افراد مبتلا به فشار خون مناسب است. یا اگر نمی خواهید نمک را به طور کامل حذف کنید، با استفاده از این ادویه می توانید مقدار آن را کاهش دهید. ریختن مقداری از این ادویه در غذاهای ساده ای مانند خوراک لوبیا، املت، یا تخم آبپز سبب می شود در لحظه غذای شما رایحه اشتها آورتری پیدا کند و خوشمزه تر شود.

کاربرد ادویه آویشن

آویشن هم به عنوان یک گیاه تازه و معطر و هم به صورت ادویه خشک شده کاربردهای فراوانی در آشپزی و موارد دیگر دارد. در مورد کاربرد ادویه آویشن در آشپزی به این موارد می توانیم اشاره کنیم:

این گیاه، طعمی گرم، گیاهی و کمی خاکی دارد که می تواند به انواع غذا از جمله گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، سوپ و خورش، طعم دلپذیری بدهد. آویشن به طور سنتی با گوشت های کبابی، آب پز و سرخ شده مانند بره، گوسفند، و استیک جفت می شود. طعم قوی آن به خوبی با چربی گوشت هماهنگ می شود. این ادویه برای مرغ نیز عالی ست. چه مرغ کبابی باشد، سرخ شده باشد یا پخته و چه حتی مرغی که در سوپ و خورش ریخته شده است. طعم گیاهی آویشن با طعم ملایم مرغ به خوبی ترکیب شده و به آن عمق می بخشد. برای ماهی و انواع غذاهای دریایی نیز می توانید از این ادویه استفاده کنید. شاید جالبترین کاربرد این گیاه، ایجاد مزه و رایحه جدید و عالی به سایر گیاهان باشد. به ویژه اگر آن را به سبزیجات بو داده و رنده شده اضافه کنید، نتیجه ای عالی به دست خواهید آورد. مصرف دیگر آن، استفاده از آن در سوپ، خورش، و غذاهایی مانند آبگوشت است. طعم گیاهی آن با سایر مزه های موجود در غذا ترکیب شده و آن را عمیق تر و خوشمزه تر می کند.

این گیاه به جز کاربرد در آشپزی، مصارف دیگری نیز دارد. مانند:

چای آویشن؛ از دم کرده آویشن به صورت چای گیاهی، برای آرامش اعصاب، هضم بهتر، و تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود.

دمنوش ضد سرفه؛ این گیاه به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی که دارد می تواند به تسکین سرفه و گلو درد کمک کند.

ضد عفونی کننده؛ از این گیاه می توان به عنوان ضد عفونی کننده طبیعی سطوح استفاده کرد.

حشره کش؛ شاید این کاربرد آویشن برایتان جدید باشد اما این گیاه می تواند برخی از حشرات مانند پشه و مگس را دفع کند.

در کل، این گیاه می تواند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. طعم منحصر به فرد و خواص سلامتی آن را به یک افزودنی ارزشمند برای هر آشپزخانه ای تبدیل می کند. اما در این میان نکاتی نیز وجود دارد که باید به هنگان مصرف به آنها توجه کنید. برای مثال:

  • هنگام استفاده ازآویشن تازه، برگ ها را از ساقه جدا کنید و قبل از استفاده آنها را ریز خرد کنید.
  • آویشن خشک شده را می توانید به جای نوع تازه آن در اکثر دستور پخت ها به کار ببرید اما این کار سبب تقویت مزه آن خواهد شد.
  • ادویه آویشن را حتما باید در ظروف دربسته و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید تا کیفیت خود را حفظ کند.

 

تاریخ دقیق کشف آویشن مشخص نیست. زیرا سابقه استفاده از آن به دوران باستان برمی گردد. شواهد نشان می دهد که مردم در مدیترانه شرقی و آسیای صغیر از هزاران سال پیش گیاه آویشن را به صورت گیاه دارویی و ادویه آویشن مورد استفاده قرار می دادند. مصریان باستان از آویشن در مومیایی کردن و همچنین برای درمان مشکلات تنفسی و گوارشی استفاده می کردند. یونانیان و رومیان نیز از آویشن به عنوان داروی ضد عفونی کننده، ضد التهاب و اشتها آور استفاده می کردند. با گسترش امپراطوری روم، استفاده از ادویه آویشن نیز گسترش یافت و به عنوان گیاه دارویی نیز محبوبیت پیدا کرد. در قرون وسطی، این گیاه یکی از عناصر مهم در طب گیاهی بود و در درمان طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله سرماخوردگی، گلودرد، مشکلات گوارشی، و دردهای عضلانی استفاده می شد. یکی از کارایی های جالب پودر آویشن که شاید خیلی ها از آن مطلع نباشند، استفاده از آن در تولید لوازم آرایشی است. پودر آویشن به دلیل خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، و آنتی اکسیدانی که دارد، کاربردهای مختلفی در تولید لوازم آرایشی دارد. برخی از کاربردهای رایج این ماده در لوازم آرایشی عبارتند از:

  • پاکسازی پوست؛ به دلیل خاصیت ضد میکروبی آویشن، می تواند به پاکسازی پوست از آلودگی ها، چربی ها، و باکتری ها کمک کند. همچنین می تواند به از بین بردن سلول های مرده پوست و روشن شدن پوست کمک کند.
  • درمان آکنه؛ به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی این گیاه، می تواند به درمان آکنه و جوش کند. همچنین می تواند به کاهش قرمزی و التهاب ناشی از آکنه کمک کند.
  • مرطوب کردن پوست؛ آویشن پودر شده می تواند به مرطوب شدن پوست و حفظ رطوبت آن کمک کند.
  • ضد پیری؛ آویشن پودر شده حاوی آنتی اکسیدان هایی ست که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. این امر می تواند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک کند.
  • تقویت مو؛ این ماده می تواند به تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند.همچنین موجب درخشش و سلامت موها می شود.

برخی از محصولات آرایشی که ممکن است حاوی آویشن پودر شده باشند عبارتند از:

  • صابون ها؛ این صابون ها به پاکسازی پوست و از بین بردن چربی اضافی آن کمک می کنند.
  • لوسیون ها؛ این لوسیون ها به مرطوب شدن پوست و حفظ رطوبت آن کمک می کنند.
  • تونرها؛ این تونرها به پاکسازی منافذ پوست و کوچک شدن آنها کمک می کنند.
  • ماسک ها؛ این ماسک ها به سم زدایی پوست، روشن شدن آن و کاهش التهاب کمک می کنند.
  • شامپوها؛ این شامپوها به تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو و افزایش درخشش آن کمک می کند.

توجه داشته باشید افرادی که به آویشن خوراکی آلرژی دارند، به محصولات آرایشی ساخته شده با آن نیز ممکن است حساسیت داشته باشند. به همین خاطر ابتدا مقداری از محصول را روی قسمتی از پوست امتحان کنید و در صورت نداشتن حساسیت از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پودر آویشن به تنهایی به عنوان لوازم آرایش استفاده نمی شود. ویشن به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی خود، بیشتر به عنوان یک ماده تشکیل دهنده در محصولات مراقبت از پوست و مو به کار می رود. در اینجا چند روش برای استفاده از پودر آویشن به عنوان محصولی برای مراقبت از پوست و مو را آورده ایم.

تونر:

  • یک قاشق غذاخوری آویشن پودر شده را با یک فنجان آب داغ مخلوط کنید.
  • اجازه بدهید مخلوط به مدت ده دقیقه دم بکشد.
  • محلول را صاف کنید و در بطری بریزید
  • از این تونر برای پاک کردن و سفت کردن پوست خود دو بار در روز استفاده کنید.

ماسک صورت:

  • یک قاشق ادویه آویشن را با یک قاشق غذاخوری ماست یا عسل ترکیب کنید.
  • مخلوط را به صورت خود بمالید و بگذارید پانزده الی بیست دقیقه بماند.
  • صورت خود را با آب گرم و نه داغ بشویید.
  • این ماسک به تسکین التهاب و آکنه کمک می کند.

شامپو:

  • یک قاشق غذاخوری آویشن را به شامپوی معمولی خود اضافه کنید.
  • موهای خود را شامپو بزنید و بگذارید دو الی سه دقیقه بماند.
  • موها را با آب گرم آبکشی کنید.
  • این کار به تقویت مو و کاهش شوره سر کمک می کند.

لوسیون بدن:

  • یک قاشق غذاخوری آویشن پودر شده را با نصف فنجان روغن نارگیل یا روغن بادام مخلوط کنید.
  • مخلوط را به پوست خود بمالید و ماساژ دهید.
  • این لوسیون به مرطوب شدن و نرم کردن پوست شما کمک می کند.

به جز موارد آرایشی، ادویه آویشن برای سلامت جسمی زنان مفید است. برخی از مهم ترین کاربردهای آویشن برای زنان را در ادامه می آوریم.

سلامت قاعدگی:

  • این ماده می تواند به تنظیم قاعدگی نامنظم، کاهش درد قعدگی و علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک کند.
  • برای این منظور می توانید از دمنوش آویش یا حمام آویشن استفاده کنید.

سلامت پوست:

  • این گیاه به دلیا خواص ضد التهابی و ضد میکروبی خود می تواند به درمان آکنه، اگزما و سایر مشکلات پوستی کمک کند.
  • همچنین می توانید از ماسک صورت آویشن یا تونر آن برای التیام و پاکسازی پوست خود استفاده کنید.

سلامت مو:

  • این گیاه به تقویت مو، افزایش رشد مو و کاهش شوره سر کمک می کند.
  • برای بهره بردن از این خاصیت، می توانید از شامپو حاوی آویشن استفاده کنید.

سلامت گوارش:

  • این گیاه به هضم غذا، کاهش نفخ، و علائم سوهاضمه کمک می کند.
  • برای این منظور می توانید از دمنوش آویشن یا آویشن تازه در غذاهای خود استفاده کنید.

تقویت سیستم ایمنی:

  • این گیاه به دلیل داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان، به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت ها کمک می کند.
  • برای استفاده از این خاصیت، می توانید دمنوش آویشن را به عنوان مکمل غذایی برای افزایش سلامتی خود مصرف کنید.

بهبود خلق و خو:

  • آویشن می تواند به کاهش اضطراب، استرس و علائم افسردگی کمک کند.
  • برای این منظور می توانید از دمنوش آویشن یا آروماتراپی با روغن آویشن استفاده کنید.

 

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نظرات

محصولات بازدید شده