زردچوبه پیزارلا پا 500 گرمی

"DC7470"

طبیعی و پر خاصیت

جزییات بیشتر

با خرید حداقل 1 عدد از این محصول، مقدار 1,690 تومان پاداش باشگاه مشتریان دریافت خواهید کرد.
خروج

پرداخت شما:169,000 تومان

پیزارلا پا pizzarella paa


مشخصات
عنوان محصولزردچوبه
برندپیزارلا پا
اصالت کالااصل
کشور مبدا برندایتالیا
بسته بندی شده درایران
حجم500 گرم
قابل استفاده درانواع غذا
تاریخ مصرفحداقل یک سال
صادر کننده مجوزسازمان غذا و دارو
شماره مجوز2671/ظ/34
نوع تصویر محصولعکاسی شده در آتلیه دایاسنتر
اطلاعات بیشتر

زردچوبه پیزارلا پا 500 گرمی ادویه ای پر کاربرد در آشپزی است. زردچوبه پیزارلا پا 500 گرمی به جز موارد خوراکی، دارای مصارف پزشکی و زیبابی نیز هست.

چرا از زردچوبه پیزارلا پا استفاده کنیم؟

زردچوبه ادویه ای است که برای افزایش رنگ، طعم، رایحه و ارزش غذایی به خوراک اضافه می کنند. زردچوبه از پر مصرف ترین ادویه ها در دنیاست و در کشورهایی مانند هند، به عنوان گیاهی دارویی شناخته می شود. در واقع این ادویه نوعی مکمل غذایی و دارویی محسوب می شود. برای استفاده از گیاه زردچوبه، ریشه های آن را خشک می کنند و سپس به صورت پودر به عنوان ادویه و به شکل قرص به عنوان مکمل های غذایی و دارویی روانه بازار می کنند.

خواص زردچوبه

این ادویه تنها به مزه و رنگ و لعاب غذای شما اضافه نمی کند بلکه ارزش غذایی خوراک را نیز بالا می برد. این ادویه خوش رنگ دارای خواص ضد درد و ضد افسردگی است و علاوه بر این با خاصیت سم زدایی و تصفیه خون، روی سلامت کبد و دستگاه گوارش تاثیر دارد. تسکین درد قاعدگی و کمک به رفع جوش و آکنه و حتی کاهش وزن از دیگر مواردی است که می گوید چرا باید این ادویه را در رژیم غذایی تان بگنجانید. همچنین استفاده از پودر زردچوبه به عنوان ماسک صورت، از راه های داشتن پوستی شاداب است. برای تهیه ماسک زردچوبه، یک قاشق چای خوری از آن را با نصف قاشق چایخوری عسل، دو قاشق غذاخوری آرد گندم و سه قاشق غذاخوری شیر ترکیب کنید. این مخلوط را روی صورت بمالید و پس از بیست دقیقه با آب گرم بشویید. این ماسک روشی مناسب برای رفع جوش و آکنه های خفیف است. مراقب باشید که اگر ماسک را بیش از حد روی صورتتان نگه دارید، منجر به زرد شدن پوست می شود که ممکن است رفع آن چند روزی زمان ببرد.

خرید زردچوبه

خرید زردچوبه با اینکه کاری آسان به نظر می رسد، پیچیدگی های خاص خود را دارد. این ادویه پر مصرف که نه تنها به خاطر رنگ زیبایش بلکه به خاطر تمام خواصی که دارد به ادویه طلایی معروف است، متاسفانه دارای نوع تقلبی نیز می باشد. به همین خاطر در هنگام خرید باید حواس تان را کاملا جمع کنید. تهیه ادویه از مکان های غیر معتبر این خطر را به همراه دارد که محصولی ناخالص، تقلبی و کهنه را به شما بفروشند. در اینجا چند روش برای تشخیص زردچوبه اصل را برایتان می آوریم:

  • ظاهر؛ زردچوبه اصل، رنگی زرد متمایل به نارنجی دارد. اگر رنگ آن خیلی تیره یا خیلی روشن باشد، امکان تقلبی بودن آن وجود دارد.
  • بافت؛ نوع اصل این ادویه پودری نرم و یکدست است و هیچ گونه ناخالصی در آن وجود ندارد. اگر در زردچوبه ناخالصی هایی به شکل گوله های درشت مشاهده کردید، به هیچ عنوان آن را خریداری نکنید.
  • بو؛ زردچوبه اصل بوی گرم و تندی دارد. اگر بوی آن ضعیف یا نامطبوع باشد، ممکن است تقلبی باشد.

همچنین در اینجا آزمایشی ساده را به شما نشان خواهیم داد که در تشخیص ادویه اصل به شما کمک خواهد کرد:

یک قاشق زردچوبه را در یک لیوان آب ولرم حل کنید. اگر آب موجود در لیوان دو فاز شود و رنگ آب ثابت باشد، حاکی از وجود رنگ و مواد افزودنی ست. چرا که زردچوبه خالص رنگ ثابت نداشته و متغیر است.

این آزمایش ساده به شما برای تشخیص ادویه اصل کمک می کند. حالا یک روش پیچیده تر نیز برای این کار وجود دارد که بیشتر مورد علاقه افرادیست که به آزمایش علاقمند هستند:

یک قاشق چای خوری زردچوبه را در یک ظرف شیشه ای بریزید و چند قطره اسید هیدروکلریک به آن اضافه کنید. اگر مشاهده کردید که رنگ آن به صورتی تغییر می کند و با اضافه کردن چند قطره آب از بین می رود، به این معناست که ادویه شما فاقد هرگونه رنگ مصنوعی می باشد.

در ضمن دانستن این نکات نیز در خرید زردچوبه اصل به شما کمک خواهد کرد:

خرید از مکان های معتبر؛ بهترین راه، خرید از عطاری ها و فروشگاه های معتبر است.

قیمت؛ ادویه اصل معمولا قیمت بالاتری نسبت به نوع تقلبی دارد.

تاریخ انقضا؛ به تاریخ انقضا و مجوزهای بهداشتی کالایی که خریداری می کنید، توجه داشته باشید.

بهترین زمان برای مصرف زردچوبه

بهترین زمان برای مصرف این ادویه بستگی به هدف شما از مصرف آن دارد. برای استفاده به عنوان مکمل غذایی یا دارویی، توصیه های زیر می تواند مفید باشند:

همراه با غذا؛ به ویژه به همراه چربی و فلفل سیاه بهتر جذب می شود. مانند همراه غذاهایی که حاوی چربی سالم هستند مانند روغن زیتون یا آووکادو.

صبح با معده خالی؛ برخی افراد مصرف زردچوبه را صبح ها به همراه آب گرم یا چای برای بهبود هضم و کاهش التهاب مفید می دانند.

قبل از خواب؛ مصرف این ادویه قبل از خواب می تواند به بهبود خواب و کاهش التهاب شبانه کمک کند. مصرف آن به شکل شیر طلایی یعنی مخلوط با شیر گرم و عسل، معروف است.

تقسیم مصرف در طول روز؛ برای داشتن اثرات ضد التهابی مداوم، می توانید مصرف زردچوبه را به دو یا سه وعده در طول روز تقسیم کنید.

در نهایت مهم است که دوز مناسبی از زردچوبه را مصرف کنید و در صورت داشتن شرایط پزشکی خاص یا مصرف داروهای خاص، قبل از استفاده مداوم با پزشک خود مشورت کنید.

زردچوبه برای لاغری

مصرف زردچوبه ممکن است به لاغری کمک کند. زیرا این ادویه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند در کاهش وزن موثر باشد. برخی از مزایای زردچوبه برای لاغری شامل موارد زیر است:

افزایش متابولیسم که به واسطه کورکومین اتفاق می افتد. این ماده فعال می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و به چربی سوزی کمک کند.

کاهش التهاب؛ از آنجاییکه التهاب مزمن ممکن است به افزایش وزن و چاقی منجر شود، خواص ضد التهابی زردچوبه می تواند در کاهش التهاب و بهبود سلامت بدن کمک کند.

بهبود هضم؛ زردچوبه می تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا کمک کند که ممکن است به کاهش وزن منجر شود.

تنظیم قند خون؛ این ادویه ممکن است به تنظیم قند خون کمک کرده و از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری کند که می تواند در کنترل وزن مفید باشد. به منظور مصرف زردچوبه برای لاغری می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

نوشیدنی زردچوبه به صورت چای زردچوبه یا شیر زردچوبه به صورت روزانه.

اضافه کردن ادویه زردچوبه به غذاهای مختلف مانند سوپ ها، خورش ها و سس ها.

مکمل های زردچوبه؛ استفاده از مکمل های حاوی کورکومین می تواند به کاهش وزن کمک کند.

البته در نظر داشته باشید که مصرف زردچوبه به تنهایی کافی نیست و باید همراه با رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم باشد. مصرف بیش از حد این ادویه ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. بنابراین حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

 

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نظرات

محصولات بازدید شده