ادویه پیزارلا پا پودر کپسایسین

"DC7432"

خوشمزه و تقویت کننده معده

جزییات بیشتر

با خرید حداقل 1 عدد از این محصول، مقدار 1,540 تومان پاداش باشگاه مشتریان دریافت خواهید کرد.
خروج

قیمـت:166,000 تومان

تخفیف:12,000 تومان


پرداخت شما:154,000 تومان

پیزارلا پا pizzarella paa


مشخصات
عنوان محصولادویه
برندپیزارلا پا
مدلپودر کپسایسین
رایحهفلفل
طبعتند
کشور مبدا برندایتالیا
کشور سازندهایران
بسته بندی شده درایران
حجم500 گرم
قابل استفاده درغذاهای گوشتی و گیاهی
تاریخ مصرفحداقل یک سال
صادر کننده مجوزسازمان غذا و دارو
شماره مجوز2671/ظ/34
نوع تصویر محصولعکاسی شده در آتلیه دایاسنتر
مناسب برایمزه دار کردن گوشت و مرغ
بافتپودر
اطلاعات بیشتر

ادویه پیزارلا پا پودر کپسایسین از جالب ترین ادویه های دنیاست. ادویه پودر کپسایسین از پودر فلفل چیلی گرفته می شود و ادویه ای تند است که هم مزه عالی به غذا می دهد و هم می توان از آن به صورت دارو استفاده کرد.

پودر کپسایسین چیست؟

این پودر از ماده ای شیمیایی تند گرفته می شود که در فلفل چیلی موجود است. در اصل دلیل اصلی تندی فلفل، وجود کپسایسین است. این ترکیب به طور عمده در دانه ها و پوست گیاه فلفل قرمز قرار دارد. این ماده دارای فواید بسیار زیادی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

خواص ادویه کپسایسین

این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سرشار از خواص ضد باکتریایی ست. کپسایسین نه تنها درد آرتروز و آرتریت روماتوئید را تسکین می دهد بلکه می توان با استفاده موضعی از آن، ورم ناشی از این بیماری ها را نیز کاهش داد. بر خلاف تصور برخی افراد که فکر می کنند مصرف غذاهای تند برای سیستم گوارش ایجاد مشکل می کند، پژوهش ها نشان داده اند که کپسایسین می تواند احتمال بروز زخم معده را کاهش دهد. با افزایش جریان خون در قسمت مخاطی معده و تولید مخاط، بافت معده را در برابر ترشح اسید معده مقاوم می سازد. همچنین با تحریک ترشح آنزیم های گوارشی در معده و از بین بردن باکتری های عامل عفونت، قدرت هضم را بالا می برد.

طرز تهیه پماد کپسایسین در خانه

کپسایسین با کاهش انتقال دهنده عصبی مسئول ارسال سیگنال های درد به مغز، درد را تسکین می دهد. این پماد نوعی درمان موضعی برای درد عضلات و مفاصل است. مکانیسم آن به این صورت است که ب اثرگذاری روی عصب های حسی پوست، باعث ایجاد حس گرما و سوزش در محل مورد استفاده می شود. این تحریک سبب بهبود دردهای عضلانی، مفصلی و حتی التهاب مفاصل می شود. برای تهیه پماد ضد درد خانگی، ابتدا سه قاشق پودر کپسایسین را با یک پیمانه روغن گیاهی (انگور، جوجوبا، بادام یا زیتون) مخلوط کرده و به مدت پنج الی ده دقیقه روی بخارپز حرارت دهید. نصف پیمانه موم رنده شده را به مخلوط اضافه کنید تا آب شدن کامل موم، به هم زدن ادامه بدهید. سپس ترکیب را برای ده دقیقه درون یخچال بگذارید. مجددا ترکیب را هم بزنید و دوباره برای ده الی پانزده دقیقه در یخچال قرار دهید. پماد شما آماده است. آن را درون ظرف شیشه ای در بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

موارد احتیاط مصرف پودر کپسایسن

این ماده نیز مانند تمام مواد تنها در صورتی خاصیت دارد که به میزان معتدل مورد استفاده قرار بگیرد. زیاده روی در مصرف این ماده می تواند باعث صدماتی به سلامتی شما شود. برای مثال مصرف بی رویه این ادویه می تواند باعث بروز خارش، کهیر و مشکلات پوستی از این قبیل شود. با وجود خواص بی نظیر آن برای دستگاه گوارش، مصرف بیش از اندازه آن برای افرادی که ناراحتی معده دارد می تواند احتمال بروز سرطان را افزایش دهد. همچنین به دلیل طبع بسیار گرم این ماده، مصرف زیاد آن برای افراد گرم مزاج مناسب نیست.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نظرات

محصولات بازدید شده