ادویه سیب زمینی سرخ کرده با پنیر پیزارلا پا

"DC7231"

سیب زمینی های خوشمزه و ترد

جزییات بیشتر

با خرید حداقل 1 عدد از این محصول، مقدار 1,390 تومان پاداش باشگاه مشتریان دریافت خواهید کرد.
خروج

قیمـت:146,000 تومان

تخفیف:7,000 تومان


پرداخت شما:139,000 تومان

پیزارلا پا pizzarella paa


مشخصات
عنوان محصولادویه سیب زمینی سرخ کرده
برندپیزارلا پا pizzarella paa
اصالت کالااصل
کشور مبدا برندایتالیا
کشور سازندهایتالیا
بسته بندی شده درایران
وزن500 گرم
قابل استفاده درمنزل، رستوران
تاریخ مصرف1سال
صادر کننده مجوزسازمان غذا و دارو
شماره مجوز2671/ظ/34
نوع تصویر محصولعکاسی شده در آتلیه دایاسنتر
کارکردطعم دهنده
اطلاعات بیشتر

ادویه سیب زمینی سرخ کرده با پنیر پیزارلا پا ترکیبی از ادویه و پنیر است که مزه ای عالی و جدید به سیب زمینی سرخ کرده می دهد. سیب زمینی تهیه شده با این چاشنی به راحتی قابل رقابت با سیب زمینی های رستورانی است. سیب زمینی سرخ کرده به خودی خود غذای پر طرفداری در سراسر دنیاست که افراد زیادی آن را به عنوان غذای اصلی یا در کنار غذای اصلی مصرف می کنند. غذایی ساده و دلچسب که البته مصرف زیاد آن می تواند باعث اضافه وزن و بالا رفتن چربی خون شود. بنابراین بهتر است در مصرف آن زیاده روی نشود. به خصوص کودکان که عاشق این غذا هستند.  

طرز استفاده از ادویه سیب زمینی سرخ کرده با پنیر پیزارلا پا

استفاده از این ادویه بسیار ساده است. تنها کافیست مانند سایر مواقعی که سیب زمینی سرخ کرده درست می کنید، سیب زمینی ها را خلال کرده و به اندازه دلخواه درآورید. سپس به مقدار دلخواه از این چاشنی روی سیب زمینی ها بریزید و آنها را سرخ کنید. شما با استفاده از این ادویه می توانید سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه و سالم در منزل تهیه کنید. این ادویه به ویژه برای مادرانی که فرزند کوچک دارند کمک کننده است. زیرا اکثر کودکان عاشق سیب زمینی سرخ کرده هستند. مادران با استفاده از این محصول می توانند در منزل برای فرزندانشان این غذا را درست کنند به طوری که هم از سلامت آن مطمئن باشند و هم برایشان مقرون به صرفه باشد. علاوه بر سیب زمینی سرخ کرده از این چاشنی می توانید برای سیب زمینی تنوری و گریل شده نیز استفاده کنید. برای این کار سیب زمینی ها را پس از شستشو برش بزنید و به مقدار دلخواه از ادویه سیب زمینی سرخ کرده با پنیر پیزارلا پا را روی آنها بریزید. سپس سیب زمینی ها را به مدت زمان لازم درون فر قرار بدهید و پس از آماده شدن، از طعم یک غذای سالم و خوشمزه لذت ببرید. اگر زمان کافی برای تهیه غذا دارید –به هر حال سیب زمینی چه به صورت سرخ کرده و چه تنوری جزء غذاهای فوری و حاظری محسوب می شود- پیش از ریختن ادویه و سرخ کردن یا در فر قرار دادن آنها، مدتی سیب زمینی ها را درون آب سرد بگذارید. قرار دادن مواد در آب سرد سبب ترد شدن بهتر و بیشتر آنها می شود. با استفاده از چاشنی سیب زمینی با پنیر پیزارلا پا می توانید انواع سیب زمینی را در منزل به صورت سالم و مقرون به صرفه اما با کیفیت و مزه سیب زمینی رستورانی تهیه کنید. اگر علاقمند هستید می توانید علاوه بر این چاشنی از پنیر پیتزا یا پارمسان و نیز فلفل بیشتری روی سیب زمینی هایتان استفاده کنید برای نگهداری این محصول آن را در مکانی خشک و خنک و به دور از نور مستقیم نگه دارید. نیازی به یخچال برای این کار نیست. دمای معمولی محیط برای نگهداری آن مناسب است. می توانید محتویات بسته را به یک شیشه منتقل و آن را در کنار سایر ادویه ها نگهداری کنید.

ادویه سیب زمینی، ترکیبی از ادویه های مختلف است که برای طعم دار کردن سیب زمینی به کار می رود. فرقی نمی کند سیب زمینی، سرخ کرده باشد، تنوری باشد، یا پخته. ادویه های مختلفی برای سیب زمینی وجود دارد اما این مواد اولیه رایج تر هستند:

پودر سیر، به دلیل طعم تند و قوی که به سیب زمینی می دهد.

پاپریکا؛ به دلیل مزه و رنگی که به غذا می دهد.

آویشن؛ مزه ای گیاهی و خاکی به غذا می دهد.

زیره: مزه ای گرم و اندکی شیرین به غذا می دهد.

پودر پیاز؛ به نوعی مکمل ادویه های دیگر است و مزه آنها را تقویت و تکمیل می کند.

فلفل سیاه؛ طعمی تند و رایحه ای دلنشین به سیب زمینی می دهد.

نمک؛ اولین و ضروری ترین ادویه طعم دهنده است.

در کنار این موارد، بر حسب ذائقه تان می توانید مواد دیگری را نیز اضافه کنید. مانند پودر فلفل قرمز، پودر زنجبیل، دارچین، جوز هندی، پودر موسیر، و سماق. اگر بخواهید ادویه سیب زمینی مخصوص خودتان را داشته باشید، می توانید هر کدام از این مواد را که با ذائقه تان سازگارتر است را با هم ترکیب کنید و روی غذایتان بپاشید. همانطور که گفتیم فرقی نمی کند که سیب زمینی سرخ کرده باشد یا گریل یا پخته. در ضمن از این ادویه ترکیبی میتوانید برای طعم دار کردن سایر غذاها اعم از گوشت و مرغ یا سبزیجات استفاده کنید.

در کنار این ادویه های کلاسیک، ادویه های دیگری نیز برای سیب زمینی سرخ کرده و پخته وجود دارد که ممکن است اندکی فانتزی نیز به نظر بیاید. از جمله، ادویه پنیر که حاوی پودر پنیر به همراه چند ادویه دیگر است که مزه ای جدید، خوشمزه و عالی به غذای شما می دهد. شاید در نظر اول نوعی ادویه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی به نظر برسد. از آنهایی که تنها در رستوران می توان میل کرد و امکان تهیه ش در منزل وجود ندارد. اما این فکر اشتباه است! این محصول به صورت شرکتی نیز موجود است و تنها کاری که برای خوردن یک سیب زمینی پنیری لازم است انجام بدهید، خریدن یک بسته از این ادویه و آماده کردن سیب زمینی تان است. مقدار لازم از آن را روی غذایتان بریزید و نوش جان کنید. دوباره تاکید می کنیم که استفاده از این ادویه محدودیتی ندارد. یعنی فرقی نمی کند سیب زمینی را سرخ کنید یا بپزید. البته توجه داشته باشید که اضافه کردن این ادویه، باعث افزایش کالری غذا می شود. بنابراین اگر در رژیم غذایی به سر می برید، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید.

ادویه سیب زمینی پنیری ترکیبی از ادویه ها و سبزیجات خشک است که مزه ای پنیری و خوشمزه به سیب زمینی می دهد. به طور کلی مواد تشکیل دهنده رایج در ادویه سیب زمینی این ها هستند:

پودر پنیر پارمسان یا چدار، پودر سیر، پودر پیاز، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر چیلی، آویشن، جعفری خشک شده، ریحان خشک شده، و فلفل قرمز.

نحوه استفاده از ادویه سیب زمینی پنیری:

برای سیب زمینی سرخ کرده؛ بعد از سرخ شدن سیب زمینی ها، ادویه را روی آنها بپاشید.

برای سیب زمینی تنوی؛ قبل از پخت، سیب زمینی ها را با روغن زیتن آغشته کنید و سپس ادویه را روی آنها بپاشید و تنوری کنید.

برای چیپس سیب زمینی؛ قبل از سرخ کردن، ادویه را روی سیب زمینی ها بپاشسد.

برای پاپ کورن؛ بعد از آماده شدن پاپ کورن ها، ادویه را روی آن بپاشید.

طعم های دیگری نیز از ادویه سیب زمینی وجود دارند که محبوب ترین آنها عبارتند از:

ادویه سیب زمینی تند؛ که فلفل قرمز و پودر چیلی بیشتری دارد.

ادویه سیب زمینی ایتالیایی؛ که در آن، آویشن، ریحان و پودر سیر حرف اول را می زنند. و

ادویه سیب زمینی فرانسوی؛ در این نوع، پودر پیاز بیشتری وجود دارد.

اینکه کدام طعم را برای مصرف انتخاب کنید، یکی به ذائقه تان بستگی دارد و یکی به این موضوع که از سیب زمینی در کجا دارید استفاده می کنید. مثلا اگر برای خورش قیمه سیب زمینی آماده می کنید، نمک و فلفل یا پنیر بهترین گزینه است. پوره سیب زمینی با انواع طعم ها خوشمزه می شود. اما اگر برای مثال پوره سیب زمینی در کنار استیک است، نباید ادویه ای را انتخاب کنید که طعم آن روی مزه استیک سایه بیندازد. ادویه سیب زمینی پنیری برای تمام افراد و به ویژه کودکان جذاب است. مزه و رایحه آن نیز به گونه ای ست که بر غذای دیگری غالب نمی شود. به همین خاطر همیشه می توانید اولویت انتخابتان را روی این گزینه بگذارید. ترکیب جذاب سیب زمینی سرخ کرده بایک ادویه خوشمزه، غذایی دلچسب می سازد که همه عاشق آن خواهند شد. البته از ترکیب این ادویه با تنقلاتی مانند پاپ کورن و چیپس نیز نباید غافل شد. پاپ کورن، تنقلاتی سالم است که به راحتی و سریع آماده می شود. اگر از مزه تکراری نمک خسته شده اید، پیشنهاد می کنیم حتما ادویه پنیر را به آن اضافه کنید تا از مزه ای جدید و خوشمزه، لذت ببرید. همچنین اگر اهل درست کردن چیپس خانگی هستید، با این ادویه می توانید یک چیپس خانگی سالم و خوشمزه درست کنید. این ادویه را در منزل نیز می توانید تهیه کنید. کافیست ادویه های مورد نظرتان را با مقادیر مناسب با هم ترکیب کنید و در یک ظرف شیشه ای دردار بریزید تا کیفیت آن حفظ شود و هر بار به مقدار مصرف از آن بردارید. مزیت استفاده از ادویه خانگی در این است که میتوانید آن را کاملا متناسب با ذائقه تان بسازید. اگر مزه پنیر را بیشتر دوست، مقدار پنیر را می افزایید و اگر مزه تند را، مقدار فلفل را بیشتر می کنید و به همین ترتیب.

شاید برایتان جالب باشد بدانید اولین بار کدام افراد، سیب زمینی را به صورت سرخ شده خوردند. با اینکه منشا دقیق آن مشخص نیست اما دو مدعی اصلی وجود دارد:

بلژیک؛ بسیاری از مردم معتقد هستند که بلژیکی ها اولین مردمانی هستند که سیب زمینی را سرخ کردند. طبق برخی روایت ها سیب زمینی ها اولین بار در اواخر قرن هفدهم یا هجدهم میلادی در بلژیک به صورت نوارهای نازک برش داده و سرخ می شدند. در آن زمان، مردم این منطقه ماهی را به عنوان غذای اصلی خود مصرف می کردند اما در زمستان های سخت که رودخانه ها یخ می زدند و صید ماهی دشوار می شد، سیب زمینی را جایگزین ماهی سرخ شده می کردند.

فرانسه؛ داستان دیگر از این موضوع حکایت دارد که سیب زمینی سرخ کرده اولین بار در فرانسه ابداع شده است. بر اساس این روایت، سربازان آمریکایی در طول جنگ جهانی اول در بلژیک با سیب زمینی سرخ شده آشنا شدند و آن را با نام سیب زمینی فرانسوی به کشور خود معرفی کردند. در واقع، سیب زمینی سرخ شده در اواخر قرن هجدهم در پاریس به عنوان یک غذای خیابانی محبوب رواج پیدا کرد.

به دلیل محبوبیت این غذا در هر دو کشور، دشوار است که به طور قطع بگوییم کدام کشور خاستگاه واقعی آن است. حتی این امکان وجود دارد که این غذا به طور مستقل در هر دو کشور تکامل یافته باشد. مهم این است که امروزه این غذا هم به عنوان غذای اصلی و هم پیش غذا و دورچین، در اکثر کشورهای جهان مصرف می شود. و هر کشور نیز از ادویه سیب زمینی سرخ کرده مخصوص خود که با توجه به سلیقه غذایی مردم آن است استفاده می کند. برای مثال در کشور ما از سس گوجه فرنگی و کچاپ بیشتر استفاده می شود در حالیکه در کشوری مانند ایتالیا، از پودر پنیر و گیاهان معطر استفاده می شود. شاید این احساس را داشته باشید که در منزل نمی توانید سیب زمینی سرخ کرده را به خوبی آن چیزی که در رستوران ها سرو می شود، تهیه کنید. اما باید بدانید که ادویه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی چیزی بیشتر آنچه که به نام ادویه سیب زمینی سرخ کرده در بازار به فروش می رسد نیست. یعنی ترکیبی از ادویه جات مختلف که باعث ایجاد مزه های متنوع و عالی می شود.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نظرات

محصولات بازدید شده