رشته عربی شعریه National نمایش بزرگتر

رشته عربی شعریه National

"DC4463"

رشته عربی وزن 150 گرم

جزییات بیشتر

محصول مجود نیست
کالاهای مشابه را دیدن فرمایید

با خرید حداقل 1 عدد از این محصول، مقدار 280 تومان پاداش باشگاه مشتریان دریافت خواهید کرد.
خروج

پرداخت شما:28,000 تومان

افزودن به سبد


محصولات بازدید شده

مشخصات
  • رشته عربی

  • برند: National

  • محصول پاکستان

  • مخصوص طبخ انواع شیرینی های عربی و تزکی (حلوای عربی شعریه، باقلوا رشته ای، کنافه، کادایف و...)

  • وزن 150 گرم

  • تاریخ مصرف حداقل یکساله

اطلاعات بیشتر

طرز تهیه حلوا شعریه :

یک بسته رشته عربی شعریه را خرد کنید، و با 100 گرم کره تفت بدهید. تا رنگ رشته تیره تر شود. بعد یک قوطی شیر عسلی را با رشته مخلوط کنید و کمی تفت دهید، تا رشته نرم شود.

 

طرز تهیه کنافه پنیری ترکی در فر یا ماهیتابه

رشته ترکی کادایف: ۳۰۰ گرم

پنیر ماسکارپونه یا پنیر لبنه: ۲۰۰ گرم

کره: ۱۵۰ گرم

خامه صبحانه:۲۰۰ گرم

پنیر پیتزا: به مقدار لازم

کره برای چرب کردن ظرف: ۱ قاشق غذاخوری

پودر پسته یا پسته آسیاب شده: به مقدار دلخواه

 

مواد لازم برای شربت

شکر: ۲ لیوان

آب: ۵ لیوان

زعفران دم کرده: به مقدار لازم

دارچین: به مقدار دلخواه در صورت تمایل

عرق بهار‌نارنج یا گلاب: به میزان دلخواه در صورت تمایل

 برای درست کردن کنافه ابتدا شربت این دسر را آماده کنید. آب را در یک قابلمه بریزید تا جوش بیاد. بعد شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در آب حل شود. حالا زعفران را اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت متوسط نگه دارید تا بجوشد و غلیظ شود. وقتی که شربت به حالت شهد رسید گاز را خاموش کنید و شربت را کنار بگذارید تا خنک شود. در صورت دلخواه کمی گلاب یا عرق بهارنارنج و مقدار کمی دارچین در انتهای آماده شده شربت به آن اضافه کنید تا شربت خوش عطر شود. برای درست کردن شیرینی کنافه ترکی، رشته‌های عربی را با دست خرد کنید. کره را به روش بن‌ماری آب کنید و روی رشته‌ها بریزید. دو قاشق غذاخوری زعفران دم‌کرده غلیظ به مواد اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید. کف و دیواره‌های یک ظرف پیرکس یا نچسب را که می‌خواهید کنافه را در آن درست کنید با کره چرب کنید و کمی زعفران دم‌کرده هم کف ظرف بریزید. نصف رشته‌ها را ته ظرف بچینید. با دست یا کفگیر رشته‌ها را فشار دهید تا سطح رشته‌ها صاف و یکدست شود.در یک ظرف جداگانه پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه را با خامه مخلوط کنید. این کار را به آرامی و با حوصله انجام دهید. حالا ترکیب پنیر و خامه را روی رشته‌ها بریزید و روی سطح پنیر و خامه، مقداری پنیر پیتزا بپاشید. باقی‌مانده رشته‌ها را روی مواد فوق بریزید و دوباره با کف دست فشار دهید تا سطح آن‌ها هموار و یکدست شود.

فر را روی دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. بعد از ده دقیقه ظرف کنافه را در طبقه وسط فر بگذارید. ۳۰ تا ۳۵ دقیقه زمان برای پخت کنافه کافی است. در ۵ دقیقه پایانی پخت شعله بالایی فر را هم روشن کنید تا سطح کنافه طلایی شود. وقتی که سطح شیرینی طلایی مایل به کمی قرمز شده ظرف را از فر خارج کنید. به محض این‌که ظرف کنافه ترکی را از فر خارج کردید، شربت سرد شده را روی آن بریزید.

*می‌توانید برای شربت روی کنافه ترکی از شیر‌عسل استفاده کنید. در این صورت بهتر است از شیر عسل آماده استفاده کنید و قبل از استفاده آن را داغ کنید.

*برای مواد میانی این دسر می‌توانید از مغز پسته . مغز گردو خرد شده هم استفاده کنید.

 *در صورت سرد شدن کنافه می‌توانید یک بار دیگر آن را در فر یا یک ماهیتابه کمی گرم کنید.

خرید رشته شعریه میتواند خوشمزه ترین خرید و بهترین خرید شما باشد. چرا که با استفاده از این رشته شعریه میتوانید انواع دسر های عریبی و ترکی را درست کنید و میتوانید میز های پذیرایی خود را با دسر های خوشمزه و شیرینی های دستساز خود مزین کنید. خرید رشته کنافه بسیار ساده و در دسترس است و شما میتوانید از ساید و به صورت غیر حضوری نیز این رشته های فوق العاده خوشمزه را تهیه کنید. دسر باقلوا شعریه یک دسر سریع و فوق العاده خوشمزه است که بسیار مقوی و خوش طعم و عطر است و میتوانید در کنار چای برای میهمانی عصر یا شب آماده کنید.

طرز تهیه باقلوا شعریه

مواد لازم :

1 بسته رشته شعریه

2/3 قوطی شیر عسلی

1/4 قاشق چایخوری هل آسیاب شده

1 قاشق غذا خوری گلاب

50 گرم کره پاستوریزه

200 گرم مغز بادام و پسته

1 قاشق غذا خوری زعفران دم کرده

رشته ها را با دست کاملا خرد کنید و سپس کره را در تابه لبه بلند یا قابلمه آب کنید. رشته ها را به کره اضافه کرده و تفت دهید. پس از آن که رشته ها کمی تغییر رنگ دادند هل آسیاب شده و زعفران را به آن اضافه کرده و هم بزنید. مراقب باشید رشته نسوزد. پس از آن که رشته را 10 دقیقه تفت دادید شیر عسلی را اضافه کنید و هم بزنید. پس از این که شیر عسلی کمی سفت شد گلاب را اضافه کنید و زیر گاز را خاموش کنید اما ضرف را از روی حرارت بر ندارید و به همان صورت هم بزنید. سپس یک ورق فویل را کمی چرب کنید و رشته ها را روی آن به صورت یکنواخت پخش کنید. مغز پسته و بادام را روی رشته ریخته و به کمک فوقل باقلوا را لوله کنید. حالا رول را به مدت حد اقل 5 ساعت داخل یخچال بگذارید و پس از طی شدن این مدت زمان از یخچال خارج کرده و فویل را جدا کنید و برش بزنید. شیرینی شما آمادست میتوانید آن را در تزئین کرده با چای نوش جان کنید.

 

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نظرات